Cosmetische merken
- Aderma
- Apivita
- Avene
- Biocyte
- Bioderma
- Bodysol
- Caudalie
- Cerave
- Coco de mer
- Dercos
- Dermagor
- Dermalex
- Dermolin
- Ducray
- Eubos
- Eucerin
- Eye care
- Galenco
- Gehwol
- Isdin
- Klorane
- Kneipp
- Korres
- La roche posay
- Laino
- Les couleurs de noir
- Lierac
- Mustela
- Naif
- Naqi
- Neostrata
- Neutrogena
- Noviderm
- Nuxe
- Oenobiol
- Phytospecific
- Purol
- Remescar
- Roc
- Roge cavailles
- Roger & gallet
- Seaderm
- Somatoline
- Svr
- T-leclerc
- Tinge
- Topicrem
- Topiderm
- Uriage
- Vichy
- Weleda
- Widmer
- Wiotech
- Yun
- Zeitschild
Bioderma
NAOS is een onderneming waarvan de bestaansreden is geïnspireerd op een duidelijk onderschreven humanistisch engagement.
NAOS beschouwt de huid als een levend ecosysteem, dat in permanente wisselwerking staat met zijn omgeving en dat evolueert in de tijd. Uit die dynamische visie is de ecobiologie ontstaan: deze wetenschappelijke benadering, die drastisch verschilt van de traditionele cosmetica, berust op respect voor de huid en kennis van de huidbiologie.
Deze term, een samentrekking van "ecosysteem" en "biologie", duidt op een positieve, respectvolle aanpak die berust op het idee dat de ecosystemen van de huid (biologie, fysiologie), van individuen (levensstijl) en van onze planeet nauw met elkaar verbonden zijn en met elkaar in wisselwerking staan. Volgens die principes helpen we de huid concreet om zich aan haar omgeving aan te passen en te putten uit haar diepe reserves om de oorzaken van een verstoord evenwicht aan te pakken en op een natuurlijke manier weer optimaal gaat functioneren.